مقالات

تفاوت دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل

تفاوت تقویت کننده آنتن موبایل

تفاوت دستگاه های تقویت کننده آنتن موبایل

بسیاری از استفاده کنندگان تلفن‌های همراه از قطع شدن تماس‌های ضروری در حین مکالمه به علت آنتن‌دهی ضعیف ناشی از عدم وجود ابزار افزایش دهنده آنتن موبایل ناراضی هستند. لذا بدنبال تقویت آنتن مویابل خود برآمده‌اند. از آنجایی که تقویت آنتن موبایل کمک شایانی به این نقیصه نموده است.

همین امر باعث شده که کاربران، از افزایش آنتن‌دهی موبایل استقبال نموده و با نصب دستگاه‌های تقویت آنتن‌دهی موبایل در منازل و یا برخی واحدهای تجاری و همچنین روستاها و خارج شهرها به تقویت سیگنال موبایل روی آورده‌اند.

تقویت آنتن دهی موبایل در نقاط کور | تقویت آنتن موبایل | تقویت کننده آنتن موبایل
تقویت آنتن دهی موبایل در نقاط کور

تفاوت تقویت کننده آنتن موبایل

مهم ترین نیاز کاربران ما، رفع پوشش آنتن دهی موبایلشان میباشد اما این پوشش امکان دارد یک زیرزمین باشد یا یک روستا یا ممکن است محیط 50 متری باشد یا 5000 متری. دستگاه های تقویت کننده مختلفی تولید شدند که بتواند در شرایط محیطی مورد نیاز مشکل آنتن دهی موبایل را برطرف کنند. علاوه بر ریپیتر موبایل، دستگاه های تقویت آنتن موبایل به سه دسته تقسیم میشوند، تک باند، دوباند و سه باند(فول باند). این دستگاه های باب نیاز کاربران میتواند فرکانس های مختلفی را تقویت کنند.

دستگاه تقویت کننده آنتن تک باند

مناسب تقویت سیگنال موبایل در استانداردهایی است که در فاصله‌ای از فرکانس جهت ارتباط استفاده می‌کنند. این تقویت کننده باند 900 و 2100 را می‌تواند تقویت کند و با توجه به گین و توان دستگاه این مدل برای پوشش کانکس یا اتاق‌هایی که در بیرون شهر وجود دارند، بهترین گزینه است.

تفاوت تقویت آنتن دوباند و سه باند

تقویت کننده آنتن دو باند دو باند فرکانسی همزمان تقویت شده و از طریق دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل به مشترک اجازه می‌دهند که مکالمه سالم و بدون نویزی داشته باشد.

تقویت کننده انتن دهی موبایل سه باند بهترین گزینه برای مناطق مسکونی، اداری، تجاری و فروشگاهی است. زیرا این دستگاه می‌تواند پوشش مناسب و پشتیبانی همزمان تمام اپراتورهای کشور را داشته باشد. همچنین این دستگاه می‌تواند به افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه در پروتکل‌های جدید بیفزاید.

دکل مخابراتی - bts

تفاوت اصلی تقویت کننده ها و ریپیتر موبایل

در برخی از مناطق ممکن است انتقال داده، از طریق بی تی اس‌های مخابراتی دشوار باشد و یا مکان مورد نظر در نقطه کور BTS قرار گرفته باشد. برای رفع این مشکل که ممکن است در آن منطقه آنتن‌دهی ضعیفی وجود داشته باشد از دستگاه‌های ریپیتر (تکرار کننده‌ها) استفاده می‌نمایند. زیرا این دستگاه توان و گین بسیار بالایی دارند و انتقال و دریافت داده در این شرایط می‌توانند پاسخگوی نیاز ما باشد.

این دستگاه‌ها بیشتر در خارج از شهر و از لحاظ مکانی در وسعت زیاد برپا شده و در مکان‌هایی مانند: معادن، سدها، سکوهای نفتی و … کاربرد دارد. از طرفی برای مکان‌های سر پوشیده و داخل شهری که پوشش‌ دهی آنتن موبایل ضعیف است، دستگاه‌های تقویت کننده آنتن موبایل کاربرد فراوان دارد از جمله این مکان‌ها می‌توان به منازل مسکونی، مجتمع‌های تجاری و اداری، کارگاه‌ها و … می‌باشد.

دکل های مخابراتی (BTS)

(base transceiver station) یا دکل مخابراتی : مجموعه‌ای از فناوری‌هاست که امکان ارتباط شرکت مخابرات با کاربر موبایل را فراهم می‌کند.نحوه کارکرد آن به این شکل است کهوقتی قصد تماس با فردی داریم، بی تی اس امواج موبایل نزدیک‌ترین پایگاه را شناسایی می‌کند و با تکنیک سیگنالیک، تعدادی پیام را ارسال می‌کند. این پیام‌های سیگنالی پس از دریافت از طریق فیبر نوری باعث ایجاد ارتباط می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *