مقالات

تقویت کننده آنتن موبایل

تقویت کننده آنتن موبایل چیست؟

تقویت کننده آنتن موبایل یکی از بهترین راهکارهای مرسوم برای پوشش آنتن دهی و تقویت اینترنت موبایل می باشد. بدلیل اهمیت ارتباطات در دنیای امروز و نیاز مبرم به این مسئله، میبایست بحث اختلالات یا کمبود آنتن موبایل را در محل زندگی یا کارمان برطرف کنیم. به طور مثال شما در دفتر خود مشغول به کارید و می بایست یک بیزینس مهم را هندل کنید.

تقویت کننده آنتن موبایل

تقویت کننده آنتن موبایل چیست؟

آگر تلفنتان در دسترس نباشد ممکن است بیزینس مورد نظرتان را از دست بدهید. همین مسئله باعث خسارت دیدن شما در کارتان میشود یا خدایی ناخواسته یکی از اعضای خانواده دچار مشکل میشود و شما باید در دسترس باشید تا بتوانید به او کمک کنید یا اینکه در معدن دور افتاده ایی کار میکنید که با یک حادثه نیاز به امداد دارید.

حال میتوانید تصور کنید که در دسترس بودن موبایلتان چقدر اهمیت دارد. برخی از مکان ها به دلیل فاصله بیشتر از دکل های BTS (برج های مخابراتی) یا در منطقه ای واقع شده است که سیگنال موبایل ضعیف است.

محدودیت هایی که در سرویس دهی اپراتور های تلفن همراه وجود دارد ناگزیر بخش هایی از شهر، روستا یا جاده ها بدون پوشش آنتن موبایل میماند. برطرف کردن این مشکل از سمت اپراتور میلیارد ها تومان هزینه دارد.

ارزان ترین و قابل دسترس ترین راه حل، استفاده از دستگاه تقویت آنتن موبایل میباشد. در این مقاله به تمامی مشکلات شما پاسخ داده ایم، پس تا انتهای مقاله با نوین بوستر همراه باشید.

تقویت کننده امواج موبایل | novinbooster.ir
نحوه کارکرد بوستر موبایل

مزایای استفاده از تقویت کننده های آنتن موبایل با کیفیت

  • تقویت آنتن موبایل در خانه،محل کار و زیرزمین
  • پوشش آنتن دهی موبایل در نقاط کور
  • افزایش یا تقویت اینترنت موبایل 3G و 4G و 5G
  • افزایش کیفیت مکالمه و ارسال پیامک
  • تقویت آنتن دهی تلفن همراه در روستاها
  • افزایش آنتن دهی بیرون از شهر، جاده ها و معادن
  • تقویت آنتن موبایل در نقاطی که پوشش مناسبی ندارند
  • تقویت تمامی پروتکل های اینترنت موبایل
  • استفاده از این دستگاه بدون محدودیت کاربر
  • تقویت آنتن دهی تمامی اپراتور های موجود در ایران
برج تقویت آنتن موبایل
برج تقویت آنتن موبایل

کارکرد دستگاه تقویت کننده سیگنال موبایل

امروزه با گسترش جمعیت و مراکز تجاری مانند فروشگاه ها، شرکت ها، استفاده از تلفن همراه افزایش یافته ولی در برخی از مکان ها با مشکل آنتن دهی یا اینترنت مواجه هستند. راه حل برطرف کردن این مشکل دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل است. این پکیج شامل آنتن بیرونی، کابل، کانکتور، دستگاه تقویت آنتن موبایل و آنتن داخلی میباشد.

آنتن بیرونی

آنتن بیرونی سیگنال را از محیطی که سرویس مناسبی دارد دریافت کرده و توسط کابل به دستگاه تقویت کننده آنتن مبایل میرساند. این دستگاه پس از تقویت امواج، پس کابل دیگری که به آنتن داخلی متصل است سیگنال را در محیط داخلی انتشار میدهد.

آیا تقویت کننده آنتن موبایل مضر است؟

یکی از سوالات متداول خریداران در مورد این پکیج این است که آیا استفاده دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل مضر است یا برای سلامتی افراد داخل محیط ضرری دارد. در این ارتباط مقاله ای نوشته ایم که میتوانید با مطالعه ی آن آگاه شوید. بررسی مضررات دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل

به یاد داشته باشید که ارتباط موبایل، یک ارتباط دوطرفه میباشد. توضیح ساده این مسئله بدین صورت است که شما زمانی که با موبایتان صحبت میکنید. صدای طرف مقابل توسط امواج به گوشی شما میرسد و صدای شما توسط گوشی به طرف مقابل منتقل میگردد. این ارتباط دوطرفه همزمان انجام میشود.

دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل | تقویت آنتن موبایل | novinbooster.ir

پکیج تقویت کننده آنتن موبایل

زمانی که از دستگاه ریپیتر موبایل استفاده میکنید، هر دوطرف ارتباط می بایست تقویت شود. در نتیجه آنتن بیرونی سیگنال را دریافت و پس از تقویت آنتن به آنتن داخلی و امواج های محیط داخلی پس از دریافت توسط آنتن داخلی تقویت و به سمت آنتن بیرونی هدایت میشود. کیفیت اجزای پکیج تقویت آنتن موبایل در کیفیت مکالمه شما بسیار تاثیر گذار است.

کابل، آنتن و دیگر اجزای این پکیج می بایست با استاندارد های موبایل میباشد تا در نهایت بتوانید پوشش مناسب و کیفیت کاملی را تجربه کنید. به عنوان مثال برخی در این پکیج از کابل های غیر استاندارد استفاده میکنند که موجب پایین آمدن کیفیت ارتباط خواهد شد.

کابل کشی و جانمایی آنتن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است که قبل از نصب تجهیزات توسط کارشناسان نوین بوستر  طراحی و اجرا میشود. شماتیک کلی نصب را میتوانید در عکس زیر مشاهده کنید.

تقویت کننده انتن موبایل
تقویت کننده آنتن موبایل تجاری

آیا دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل اینترنت را تقویت میکند؟

بسیاری از مشتریان این سوال را میپرسند که با خرید دستگاه بوستر موبایل مشکل آاینترنت آن ها نیز برطرف میشود؟ جواب به این سوالی این است که پروتکل های جدید و استاندارد های دنیا که در ایران هم از آن ها استفاده میشود در بسیاری ار مواقع و به شرط کامل بودن دستگاهتان(دستگاه فول پروتکل) همزمان سرویس مکالمه و اینترنت را به شما ارائه خواهد داد.

به عنوان مثال در پروتکل 3G روی پهنای باند استاندارد مکالمه و اینترنت را دریافت خواهید کرد. درنتیجه با خرید دستگاه از جایی که تجربه کافی در زمینه عملکرد موبایل را دارند میتوانید دستگاهی را انتخاب کنید که همزمان اینترنت و مکالمه را به شما ارائه دهد.

آیا دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل محدودیت کاربر دارد؟

بوستر موبایل، تقویت کننده آنتن موبایل، ریپیتر موبایل همگی یک مفهوم مشترک دارند. این دستگاه به گونه کار میکند که هیچ دخالتی در ماهیت امواج ندارد. به استسنا دستگاه های غیر استانداردی که کیفیت امواج را پایین می آورند، دستگاه تولید شده در این مجموعه با کیفیت بالا و مشابه امواج اصلی، سیگنال را از دکل به محیط شما انتقال میکند.

ظرفیت و تعداد استفاده کنندگان موبایل هیچ ربطی به دستگاه ندارد و این محدودیت معلفه ایست که در دکل های مخابراتی تعریف شده است. در نتیجه شما با استفاده از یک دستگاه با کیفیت هیچ محدودیتی در کاربران ایجاد نمیکنید.

آیا دستگاه تقویت آنتن موبایل فقط ایرانسل یا همراه اول را تقویت میکند؟

تلفن همراه طیق استانداردهای تعریف شده ایی در دنیا کار میکند. این باند های فرکانسی مشخص پهنای باند دقیق و تنظیم شده ایی دارد. به عنوان مثال در پروتکل 2G، فرکانس استاندارد از 935 مگاهرتز تا 965 مگاهرتز می باشد. این بازه فرکانسی بین تمام اپراتور ها تقسیم شده است.

دستگاه طراحی و ارائه شده در نوین بوستر این بازه استاندارد را دارد. این مثال در پروتکل های دیگر هم صادق است. در نتیجه با خرید دستگاه شما میتوانید همه ی اپراتور هارا تقویت کنید. برای درک بهتر این مطلب اتوبانی را فرض کنید که سه لاین دارد. برای اینکه یک اپراتور خاص را داشته باشید باید یکی از این لاین ها را باز و مابقی را مسدود کنید که این امر هزینه براست.

در نتیجه تقویت کننده آنتن موبایل فقط ایرانسل یا همراه اول گران تر از تقویت کننده ایست که همه اپراتور هارا ساپورت میکند. زیرا می بایست فیلتر در این دستگاه قرار داده شود که فقط اپراتور موردنظر را تقویت کند.

کاربرد دستگاه تقویت اینترنت موبایل

در سال های اخیر استفاده از موبایل های هوشمند افزایش بالایی داشته است. کاربران با استفاده از اینترنت برای دسترسی در فضای مجازی یا مدیریت کارهای روزمره یا غیره باعث شده فعالیت های روزانه خود را در شبکه اینترنتی سپری کنند.

این عملیات زمانی صورت میگیرد که مشکل اینترنت تلفن همراه نداشته باشید. یکی از مهم ترین وظایف نسل جدید بوستر های موبایل،افزایش سرعت اینترنت 4G است. به گونه ای که شما با استفاده از دستگاه تقویت اینترنت موبایل دیگر مشکلاتی از قبیل کندی سرعت اینترنت نخواهید داشت.

چگونه یک دستگاه بوستر موبایل مناسب انتخاب کنم؟

برای انتخاب دستگاه های تقویت کننده سیگنال موبایل باید به میزان متراژ آنتن دهی و نیازهای مشتری از قبیل: اینترنت یا کیفیت مکالمه اشاره کرد.

در این شرایط کاربران با کارشناسان ما تماس میگیرند و نیاز خود را مطرح میکنند. شرکت نوین بوستر به عنوان یک شرکت تخصصی در زمینه تولید کننده دستگاه تقویت آنتن موبایل با پشتیبانی 24 ساعته منتظر راهنمایی شما هموطنان عزیز هستیم. برای مشاوره و بررسی قیمت ها با ما تماس بگیرید.

پاسخ کامل به سولات متداول شما عزیزان

دستگاه تقویت آنتن موبایل چینی بخریم یا ایرانی؟

یکی از متداول ترین سوالات مشتریان در خرید دستگاه، چینی بخریم یا ایرانی. جواب این سوال را به صورت تخصصی توضیح میدهیم. دستگاه های چینی برای اپراتور های خوده کشور ساخته شده است و توان تقویت ایرانسل یا همراه اول را ندارد و باعث نویز در شبکه های مخابراتی میشود. اما تقویت کننده آنتن موبایل ایرانی بر اساس اپراتور های ایران ساخته شده اند. تقویت آنتن خارجی واسبته به سیگنال موبایل کشور خودش میباشد و استفاده از آن در کشور های دیگر موجب اختلالات در شبکه داخلی میشود و توسط سازمان تنطیم جمع آوری میشود و ممکن است جریمه مالیاتی شوید.

تقویت اینترنت موبایل با استفاده این دستگاه امکان پذیر است؟

شما با نصب دستگاه تقویت اینترنت موبایل علاوه بر افزایش آنتن دهی تلفن همراه، اینترنت 4g را تقویت میکند. همچنین دستگاه های تقویت آنتن موبایل میتواند اینترنت 3g تا 5g را ساپورت کنند.

دستگاه های بوستر موبایل گارانتی هم دارند؟

بله 100 درصد. نوین بوستر با 18 سال سابقه در تولید و فروش بوستر آنتن موبایل به مشتریان خود، بعد از خرید دستگاه و تجهیزات مخابراتی، یکسال گارانتی و 12 سال خدمات پس از فروش میدهند و کاربران با رضایت کامل خریداری میکنند.

آیا این دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل واقعا کار میکند؟

تقویت آنتن موبایل سیستمی است که امواج موبایل را دریافت و آن را باز نشر میکند. در این میان کیفیت دستگاه تعیین کننده سیگنال خروجی شما میباشد. با در نظر گرفتن فاکتور های بسیاری که در طراحی بردهای RF وجود دارد. توانسته ایم سیستمی ابدا کنیم که با الگو گیری از عملکرد موبایل و متناسب با فرکانس های ایران، دستگاهی با کیفیت بالا و بدون ایجاد نویز در شبکه موبایل طراحی و تولید کنیم.

4.5/5 - (25 امتیاز)

Comments (4)

  1. شهاب
    29 بهمن 1402 پاسخ

    شما عالی هستید تعریفتون رو شنیدم از مشتریان

    • نوین بوستر
      2 اسفند 1402 پاسخ

      مرسی ارادت داری😊شرکت تولید کننده این مزایا هم داره

  2. سارا
    21 اسفند 1402 پاسخ

    لطفا قیمت رو هم بفرمایید . برای مصرف خانگی

    • نوین بوستر
      1 اردیبهشت 1403 پاسخ

      برای مصارف خانگی تقویت آنتن موبایل دو باند پیشنهاد میشود. اما برای بررسی دقیق تر و قیمت تجهیزات با کارشناس ما تماس بگیرید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *