مقالات

تقویت آنتن موبایل در نقاط کور

تقویت آنتن دهی موبایل در نقاط کور

تقویت آنتن موبایل در نقاط کور

تقویت آنتن موبایل نقاط کور که در برخی از مکان ها پوشش آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه، نقاطی ضعیفی وجود دارد که در آن مکان ها، موبایل آنتن دهی ندارد.

ممکن است در نقشه های اپراتورها نشان داده شود که این نقاط در پوشش آنتن دهی هستند ولی درعمل می بینید که برقراری مکالمه و یا ارسال پیامک در آن جا کاری بیهوده می باشد.

تقویت آنتن موبایل نقاط کور به چه صورت انجام میشود؟

برخی از اپراتورهای تلفن همراه ایرانسل و همراه اول آنتن های BTS را جهت پوشش آنتن دهی نقطه های کور اضافه می کنند که باز هم تاثیری ندارد.

در صورتی که شما هم در منطقه هایی هستید که آنتن دهی ندارید می توانید از دستگاه تقویت آنتن دهی نقاط کور استفاده کنید.

این دستگاه میتواند دیتا یا فرکانس مورد نظر را از BTS یا دکل های مخابراتی گرفته و سوار بر امواج استاندار به سیگنال موبایل تبدیل کند و مشکل آنتن دهی را برطرف کند. این دستگاه میتواند آنتن موبایل 3G و آنتن 4g را افزایش دهد و افراد در این نقاط از افزایش کیفیت مکالمه لذت ببرند.

تقویت آنتن موبایل دوباند | kt-98a
دستگاه تقویت آنتن دهی موبایل در نقاط کور

نصب تقویت آنتن دهی موبایل به صورت indoor

اگر نیاز دارید که در محیط های سرپوشیده و یا داخل منازل از تقویت کننده آنتن موبایل استفاده کنید. باید از مدل indoor استفاده نمایید.

بهترین راه برای افزایش کیفیت مکالمات موبایل، تقویت کردن و ایجاد آنتن شبکه تلفن همراه در منطقه های کوهستانی و یا دور از شهر، طبقه های زیرزمین ساختمان مانند بیمارستان ها، هتل ها، آسانسورها، گارگاه ها، کارخانه ها و واحد های اداری، مسکونی و تجاری از مدل indoor استفاده نمایید.

برای استفاده ازدستگاه indoor باید بیرون از ساختمان یا اطراف آن، سیگنال های گوشی وجود داشته باشد. این دستگاه میتواند سیگنال اپراتورهای موبایل را از محیط بیرون دریافت کرده و به محیط داخلی منتقل کند.

نصب تقویت کننده انتن موبایل به صورت outdoor

زمانی که نیاز داشته باشید در محیط های باز و ساختمان های بزرگ محدوده آنتن موبایل داشته باشید باید از دستگاه تقویت آنتن فول باند outdoor استفاده نمایید.

جهت تامین کردن پوشش در منطقه هایی که به صورت کامل از شبکه خارج شده اند می توانند از دستگاه ریپیتر آنتن موبایل استفاده کنند.

نصب و راه اندازی ریپیتر موبایل

ریپیتر موبایل می تواند نقطه های کور خارج از شبکه تلفن همراه را به شبکه وصل نموده و منطقه هایی که از شهر و از ایستگاه های موبایل (BTS) دور می باشند را پوشش آنتن نماید.

این تجهیزات و دستگاه های out door می توانند ساختمان های بزرگ، برج ها، کارخانه ها، معادن و مجتمع هایی که در محیط های بزرگ هستند مورد استفاده قرار بگیرد.

تقویت آنتن دهی تلفن همراه در نقاط کور
تقویت آنتن دهی تلفن همراه در نقاط کور

نصب دستگاه تقویت آنتن دهی موبایل در فضای باز

به وسیله تقویت کننده آنتن موبایل، سیگنال تلفن همراه تا کیلومترها دورتر منتقل شده و می تواند یک محوطه باز و خیلی بزرگ را تا چندین کیلومتر، تحت پوشش آنتن خود قرار نماید.

دستگاه تقویت آنتن جهت استفاده درروستاها، کارخانجات، معدن ها، نیروگاه ها، سدها و تمام مراکز دولتی و خصوصی که از شهر دور هستند و نمی توانند سیگنال موبایل دریافت نمایند.

این تجهیزات می توانند با توجه به شرایط سیگنال و همچنین محوطه تحت پوشش دارای انواع گوناگونی باشد.

نحوه تقویت آنتن موبایل در زیرزمین

تعداد استفاده کنندگان از تلفن همراه هر روز زیادتر می شود و وجود برج های بلند هم مشکلاتی برای ساکنان شهرهای بزرگ به وجود آورده است.

این مسئله می تواند میزان آنتن دریافتی در طبقات پایینی ساختمان و به خصوص زیر زمین ها و پارکینگ ها را دچار مشکل نماید.

راه حل آن استفاده ازدستگاه افزایش آنتن موبایل در زیرزمین می باشد که به ازای هر طبقه پارکینگ و یا زیر زمین می توان استفاده کرد.

رفع مشکل آنتن موبایل در محیط باز

اگر مکان مورد نظر بزرگ بوده و یا تعداد پارکینگ ها زیاد باشد باید در تمام طبقات از یک پوشش دهنده قوی تر و تقویت کننده indoor ، استفاده نمود.

همچنین می توان از تقویت کننده های پرقدرت سه باند استفاده نمود که دارای گین و توان بیشتری می باشد و می توان پوشش کل طبقات را با کمک یک دستگاه تقویت کننده و تعدادی آنتن داخلی انجام داد.

برای مشاوره ، بررسی و خرید دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل و ریپیتر به وبسایت رسمی ریپیتر من مراجعه کنید.

5424 140 0912 | 4038 4451 021
3.9/5 - (15 امتیاز)

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *